Handelsbetingelser og vilkår

Jyyna.dk ejes, administreres og drives af iværksætterselskabet JYYNA IVS, CVR-nr: 38569244 (herefter kaldet virksomheden). Alt indhold (herunder billeder og tekster) fundet på virksomhedens hjemmeside må kun gengives ved forudgående eksplicit tilladelse.

Der sælges kun varer online. Kontakt os gerne ved specielle ønsker.

Disse Handelsebetingelser og vilkår finder anvendelse på forbrugeraftaler om køb af varer på jyyna.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt fremgår af betingelserne.

 

1.1 Selskabsoplysninger

Juridisk navn: JYYNA IVS
Adresse: Farverland 4, 1 sal, 2600 Glostrup
CVR-nr: 38569244
Selskabsform: Iværksætterselskab

 

 

1.2 Leveringstyper

Der findes følgende leveringstyper for varer købt på jyyna.dk:

Levering med GLS, til PakkeShop

Bemærk at der leveres kun til adresser i Danmark, og derfor ikke Grønland og færøerne.

Leveringenstiden er 2 – 5 hverdage fra ordren er behandlet til varerne leveres til den ønskede adresse. 

 

1.3 Ordrebekræftelse og kvittering for modtagelse af bestilling

Virksomhedens annoncering af varer er, en opfordring til at gøre tilbud, jf. aftalelovens § 9. Der er derfor ikke indgået en bindende købsaftale, før virksomheden har accepteret din bestilling af varer. Dette sker først, når du modtager en ordrebekræftelse fra virksomheden og ordreren behandles.

Efter du har afsendt en bestilling, modtager du først en kvittering pr. e-mail på, at virksomheden har modtaget din bestilling. Af denne første e-mail fremgår det, hvilke varer du har bestilt og til hvilken pris. Denne e-mail er ikke en bindende ordrebekræftelse.

Hvis virksomheden kan opfylde din bestilling, modtager du efterfølgende en bindende ordrebekræftelse pr. e-mail, når varen afsendes fra vores lager eller bliver leveret af vores leverandør.

1.4 Betaling og sikkerhed

Virksomheden modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. Moms.

Virksomheden bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol og er PCI godkendt.

JYYNA opbevarer ikke dine kreditkortoplysninger.

1.5 Fortrydelseret

Kortholder har 14 dages returret, fra varens modtagelse, på alle varer som ikke er fødevarer, såfremt de returneres i uåbnet tilstand. Perioden regnes fra den dag, hvor varen modtages.

Returneringsomkostninger, ved brug af fortrydelseret, skal du selv afholde. Alle retur varer skal sendes til:

JYYNA
Farverland 4, 1 sal,
2600 Glostrup

 

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra anmeldelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kundesrvice@jyyna.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.

Den finder du her:  FORTRYDELSESFORMULAR

Hvis du vælger at skrive til os på mail i forbindelse med fortrydelse af dit køb, vil vi omgående pr. e-mail kvittere for modtagelsen af meddelelsen.

Hvis du fortryder købet, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, ekskl. leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi udbetaler ikke til tredjepart. Du pålægges ingen gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst. Ved returnering på varer, hvor levering er sket som ’Overdrages ved din kantsten’ eller ’Aflæsses ved din kantsten’, skal du fremvise en kvittering fra vognmanden på, at han har afhentet varen.

Der gælder særlige regler for fortrydelse ved køb af visse varetyper;

1.5.1 Ingen fortrydelsesret på fødevarer

Der er ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler/fødevarer og andre varer til husholdningens løbende forbrug, samt ved levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. I visse tilfælde sker dette dog per kulance.

Læs mere om dine rettigheder ved fortrydelse her: https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/e-handel-alt-om-koeb-paa-nettet/fortrydelsesret-paa-nettet-her-er-dine

1.6 Reklamation

Når du handler hos virksomheden, har du 24 måneders reklamationsret over fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen eller manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig brug eller reparation.

Alle reklamationer skal fotodokumenteres med vellignende foto. Du kan vedhæfte dem i mail sendt til os på kontakt@jyyna.dk. Du kan ligeledes kontakte kundeservice på kontakt@jyyna.dk, men vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.

Du kan læse mere om reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

1.7 Personlige data

For at kunne handle hos virksomheden skal du oplyse navn, adresse, telefonnr. og e-mailadresse, eventuel afhentningsbutik samt eventuelt medlemsnummer.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.

Virksomheden videregiver de, af de ovennævnte oplysninger, som kun er strengt nødvendige for at den leverandør, der leverer varen (eller varerne) til dig. Adresseoplysninger videregives desuden til den virksomhed, som er transportør af varen. Videregivelse af persondata vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Det navn, den adresse, det telefonnummer og i visse tilfælde den e-mailadresse, du har oplyst ved bestilling, fremgår af adresseetiketten, som sættes på varen til brug for levering.

Som kunde har du mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette, jvf. lov om behandling af personoplysninger.

Ønsker du adgang til de oplysninger virksomheden har registreret om dig, skal du rette henvendelse på kontakt@jyyna.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted.

Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Læs mere om vores cookie og privatlivspolitik her: https://jyyna.dk/cookie-privatlivspolitik/

1.8 FORBEHOLD

Vi tager forbehold for fejl i prissætning, trykfejl, lagerfejl samt leveringsfejl fra GLS. Såfremt vi får din pakke retur, fordi du som kunde ikke har udfyldt din leveringsadresse korrekt, eller at du ikke har afhentet varen inden for fristen, hæfter du selv for at få varen tilsendt igen.

1.9 Lovvalg og værneting

Aftaler om køb af varer på virksomheden er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Pin It on Pinterest